LMP

söndag 22 september 2013

Kanotfiske

Igår lämnade vi trollingbåten i hamn för att prova att fiska från kanot. Jag tog med mig mitt nya flugspö och Micke sitt spinnspö. Med oss var förstås också vår irländska setter Fjällfina.

Det kändes nästan magiskt att färdas så nära vattnet med kanot denna vackra höstdag. Det var klart, solen värmde och det var nästan ingen vind. Jag släppte ut min fluga som fick åka med en bit efter kanoten. 

Fjällfina, som igår hade sin premiärtur i kanot, var lite orolig och hade tryggt placerat sig nära husse. Blev rätt snabbt cool då det visade sig vara ett bra tillfälle att spana efter sjöfåglar!

 Vi sökte oss lite närmare land i hopp om att kunna lura någon fisk till hugg. En utmaning att prova hur flugkasttekniken fungerar i sittande ställning.

 Hoppades att Micke skulle kunna lura någon abborre till hugg. "Fina" var iallafall väldigt intresserad och hade full fokus när spinnaren "flög" iväg och ville hoppa efter!

 Vi lyckades inte lura en enda fisk trots tappra försök med både fluga och spinnare. Men vad gör väl det när man får vara en del av en sån vacker höstdag! Tillbaka i båthamnen skyndade vi lite frusna att göra upp en eld. 

 
Att sitta framför elden och blicka ut över vattnet ger ro och eftertanke. Plötsligt kom några regndroppar...

...och en fantastisk regnbåge trädde fram och förgyllde utsikten för oss!

En fantastisk fin dag på sjön blev det trots att det inga fiskar blev denna gång. 
Vi ses!
//Eva

Inga kommentarer:

SAMARBETS TEAM