LMP

torsdag 26 december 2013

Skidpremiär i Ramundberget!

Fredagen den 22 november styrde jag med förväntan mot Ramundberget med längdskidorna i bagaget.
"Om inte snön kommer till dig får du söka upp den själv"!


 Mitt i byn ligger hotell Fjällgården. Ett litet fjällhotell för skidgäster som erbjuder trevligt boende och god mat i mysig miljö. Ett mindre gym och simbassäng finns också att tillgå.
Kan helt enkelt inte bli bättre!!!

 Efter en god frukost på hotellet visste jag inte hur snabbt jag skulle komma ut på skidor.
Fantastiskt roligt att stå på skidor igen!

 Riktigt imponerad över detta lilla skidparadis som 
erbjuder all slags skidåkning. 
30 mil sammanhängande längdskidspår och många fina nedfarter.

 Det blev två skidpass per dag i vacker fjällmiljö. Ute i skidspåret vimlade det av skidåkare i alla åldrar. Kul att se så många entusiastiska skidungdomar och engagerade skidledare.
Riktigt roligt var det också att träffa på några "gamla skidkonkurrenter" sen ungdomstiden!

 Kanske borde jag ha följt rådet på skylten! Drog på mig två vurpor i det hårda isiga spåret. När årsmodell- 68 ramlar gör det lite ondare än när andra ramlar :-)

 Det är fantastiskt lyxigt att få unna sig god mat i en mysig miljö efter ett skidpass. Det var ju bara luciatåget som fattades...

 Och som sagt skidåkning kräver energi. 
Efter ett skidpass kurrar det rejält i magen!

Ja, allt roligt har ju tyvärr ett slut! 
Efter två härliga skiddagar och 4 mil i en lite trött kropp är det dax att styra hemåt. Här hade jag gärna stannat och fortsatt mitt lilla "träningsläger".
Men som sagt, på återseende Ramundberget!
Det blev en bra början på skidsäsongen.

Ha det så gott!
//Eva

Inga kommentarer:

SAMARBETS TEAM