LMP

söndag 26 oktober 2014

STÖVLAR TILL ISFISKET



 Nu har jag införskaffat ett par nya stövlar för att använda till bla isfiske, jakt och arbete.
 Jag har alltid haft problem med kalla fötter, men jag tror dessa "dojjor" är ett stort steg i rätt riktning mot varmare fötter! Stövlarna är väldigt rymliga plus att de har en urtagbar innersocka som gör att de är lätta att torka. Dessa funktioner kommer att göra dessa stövlar till en bra kompis under vintern! Det som är mest imponerande med stövlarna är vikten! De är otroligt lätta och dessutom så flyter de!
 Sen har vi priset, snudd på gratis!

Ni hittar dom här     http://www.ofc.nu/sundridge-hot-foot-floating-boots-p-3840-c-347.aspx

Jag återkommer med en testrapport senare när jag provat dem under riktiga vinterförhållanden!




Hot Foot FLYTANDE BOOTS - Skapad med expanderad cellplast teknik, dessa stövlar behåller en stor volym isolerande luft i sitt yttre skal för att skydda mot kyla ner till-40C. Flytande stövlar är över 60% lättare än vanliga stövlar och eftersom de inte kommer att sjunka, även om de är fulla av vatten, kan hjälpa till att hålla dig säker. -(gummistövlar kan dra dig under). - Lättare: Mer än 60% lättare än gummistövlar (mindre vikt betyder mycket mindre jobbiga att gå i). - Varmare: Air Foam Technology motstår kyla mycket bättre än massiva gummistövlar. - Hårdare: Laboratorium testas vid 40C för 250.000 meter (inga tecken på skador, även under extrema förhållanden). - Halkfri: Sunddrag sulor ger utmärkt grepp på lera och snö. Tillgängliga storlekar: 6-12 (UK). 



Inga kommentarer:

SAMARBETS TEAM