LMP

onsdag 17 mars 2010

Merry fisher 645

Efter att varit på båtmässan allt för sjön och insett att det finns väldigt få båtar som skulle funka för oss. Den ska vara både fiske och campingvänlig med dörrar till hytten och självlänsande akterdäck. De enda vi hittat är just denna merry fisher + Antares 6.80 som egentligen är samma båt fast med lite andra inredningsdetaljer. Tyvärr fanns inte dessa modeller med på mässan så svaren vi ville ha är fortfarande obesvarade. Är det någon där ute som har erfarenhet, bra-dåliga av dessa båtar? Skriv och berätta i såfall!!!!

6 kommentarer:

Team Vikingfjord II: Tore Karlsen sa...

Hei Team Svedlund

Jeg var på båtmessen! Sjøen for alle i går. Den nye importøren av Jeanneau holder til helt i nornorge, så jeanneau 645 fikk jeg ikke sett på. Men Antares 680 var der, og etter min mening hadde jeg ikke kjøpt dan. Jeg var skuffet over hvor trang den var inni, hadde trodd at det var bedere plass. Det er rett og slett dårlige løsninger, men det var ikke bedere ute på akterdekket. Bordet ute er altfor stort og sittegruppa rundt på tre kanter ble for mye, selv om man tar bordet bort så blir gulvplassen altfor lite. Det hadde ikke blitt Antares på meg. Håper ikke Merry Fisher 645 har så trange løsninger.

Mvh Team Vikingfjord Norge

TEAM SVEDLUND sa...

Hej! Tack för den informationen! Jag har bara sett bilder på båda modellerna hittills och har sett att utrymmet bak på antares ser trångt ut med sofforna. Jag frågade säljaren och han sa att de gick att demontera? Men han hade aldrig sett båten...... Merry fishern verkar ha samma lösning som 625.an har. Möjligen att taket går längre ut över akterdäcket. Har läst på en del forum att det varit problem med skroven! Dålig plast och fusk med förstärkningar i mellan skroven. Har du märkt-hört något om det? Om den är trång invändigt gör mindre bara matbordet+sovruffen finns där. Det är viktigt om jag ska få min huvudsponsor med mig (Frugan) :)
Merry fishern verkar i allafall vara det intressantaste allternativet hittills men det är 70 mil till närmaste återförsäljare härifrån.Men man måste ju se båten först innan man vet.

Kela sa...

Här har du en som nyligen köpt en Antares 680, han kan ju ha lite mera svar.

http://teamraufoss.blogspot.com/

TEAM SVEDLUND sa...

Tack Kela! Hur är livet i Skucku då? Polerat upp båten och slipat krokarna inför islossningen?

Kela sa...

Inte polerat den riktigt än, men jag har skottat bort snön på den i alla fall.
Sedan så sitter man och smider planer för vad som ska göras bara vårsolen behagar börja värma riktigt.

Med lite tur så är det bara en dryg månad så är vi igång :D

Team Vikingfjord II: Tore Karlsen sa...

Hei Svedlund

Jeg har jo Merry Fisher 625 2008 mod og har nå brukt over et år på å rigge nim båt for trolling. Jeg har ikke hørt om at det skal være bad plast eller dårlige forsterkninger i skroget. Dette tviler jeg på, jeg har borret flere hull i skroget for og montere og få frem kabler. Jeg har borret flere store hullog kommet helt inntil spantet. Og de er kraftige i 625 i alle fall, jeg har hadt rett og dlett flaks som har unngått og ikke kommet bort i spanta. For da hadde jeg dratt på meg mye ekstra jobb med og tette det og borre nytt, og tette hull og få dette pent igjen. For spanta er kraftige og jeg vet hva jeg snakker om når det gjelder og borre hull i en helt ny båt. Jeg har to hull på 15 cm og tette inne i båten, og jeg er ikke redd for å gå på og bygge om litt eller helt nye ting. Hadde Merry Fisher 645 vert i 2008 hadde jeg kjøpt en slik, jeg er ikke i tvil. Kommer fra messa i dag å, og de andre merkene har ikke kommet så langt etter min mening. Lykke til også med din sponsor.

Mvh Vikingfjord

SAMARBETS TEAM