LMP

måndag 9 april 2012

Trollingpremiär !

Med kort varsel blev det en tur till grannlandet i väst igår. En jättebra ide tyckte vi! Men när vi passerade skalstugan och det var oplogat med 2 dm nysnö på vägen undrade jag själv om vi va riktigt kloka ! I ett par mil körde
jag nog i 20 km/t, allt var bara vitt! Jag såg varken vägen eller snöplogkanter och det hade inte vart kul och kört fast med bil och trailer mitt på kalfjället kl 06.00 en söndagmorgon i påsktider !!!!
Väl framme i Skarnsundet kom nästa problem! Lågvatten,tång drivved snö och is på rampen. Men det löste sig också med hjälp av guiden Phil som visade var vi kunde sjösätta på ett annat ställe,backa ut på sjöbotten !
Väl ute på fjorden kunde Elias Anders och jag njuta av en härlig dag med lite av varje, fisk snö och örnar.
Fisken på bilden var väl den största vi fick, en lyr på ca 4kg typ.
Resan hem gick betydligt bättre då det iaf var plogat !
Nu är säsongen igång , YESSS!!!!!!!

Inga kommentarer:

SAMARBETS TEAM