LMP

söndag 16 mars 2014

Skidglädje i Åre

När längtan efter alpin skidåkning blir för stark, så brukar det sluta med att jag och min goda vän och skidkompis Anki botar det med några dagars skidledighet i Åre. 
Så gjorde vi även denna gång!

 Vår första morgon möts vi av ett Åre som visar upp snöklädda fjäll mot klarblå himmel och en termometer som visar -10 grader. Som vi har väntat på detta väder denna vinter! Glada och förväntansfulla är vi tidigt ute i backen.

 Som jag längtat! 
Glad och redo att slänga mig ut i pisterna och njuta av härlig skidåkning.

 Stunden i skidliften blir ett trevligt tillfälle till en hel del 
SKID- snack och många goda skratt! 
25 års vänskap omkring skidåkning i olika former har utvecklat en speciell gemenskap och många fina skidminnen att dela tillsammans.

 Vårt boende är en mysig liten stuga som tillhör Ankis familj. Att den dessutom ligger på skidavstånd från skidbackar och restaurang är riktigt lyxigt.

Fantastiskt roligt att få testa mina nyinköpta Head skidor i fint pistade backar. Bra glid och bra grepp gjorde förstås skidupplevelsen fulländad.

 Som den "skidfreak" jag är så är jag aldrig så lycklig som när jag står på skidor!

 Ett litet stopp för att blicka ut över ett vackert 
Åre och Åresjön!

 Jag upphör aldrig att förundras över hur naturen på många sätt är ett föränderligt konstverk. Här "sladdar" vi till vid lite iskonst!

 Efter en hel dags intensiv skidåkning är det skönt att slinka in på AfterSki´n och värma frusna händer 
med ett glas Glühwein, 
innan det är dax att åka ner till stugan och avsluta dagen med en god middag.

 Och så klart blev det ett besök in till Åre för att strosa runt bland byns många trevliga butiker. Inte helt oväntat "ramlade" jag över några "nödvändiga" ting.
När det just för tillfället råder köpstopp på allt utom fiskeprylar!!! i det "Svedlundska" huset, förstod jag att det skulle bli lite svårt att motivera dessa inköp.
Men med lite fantasi fixar sig det mesta! Renskinn är ju ett måste vid isfiske. Med keramikmuggarna och de tovade underläggen blev det lite svårare. Kommer säkert på nåt...

Att ha fått njuta av skidåkning i vacker fjällmiljö tillsammans med min skidkompis Anki under dessa dagar har gjort gott i skidsjälen.
Att få vara en del av naturen på detta sätt är för mig livskvalité för fortsatt glädje och inspiration!

SKIDLYCKA till er!
// Eva

Inga kommentarer:

SAMARBETS TEAM