LMP

torsdag 11 juni 2015

Några fina skiddagar i Åre!

Som alltid är det med visst vemod som jag ser tillbaka på skidsäsongen. I år känns det lite extra sorgset då "icebuggen" även denna vinter suttit på fötterna betydligt mer än skidorna! Men några glädjefyllda skiddagar 11-15/2 2015 blev det iallafall denna märkliga vinter!

Grymt "skidsugen" var jag när vi stod redo att kasta oss ut för backarna första morgonen. Vi hade också tumme med vädergudarna. Solen hade precis nått ovan fjälltopparna och spred sina varma strålar över vackra Åresjön. Life is good!!!

Längtan till skidåkning i de Jämtländska fjällen finns liksom alltid inom mig. Något jag ständigt bär med mig. En längtan efter en speciell inre frid som infinner sig. Så numera är det ett måste att varje vinter prioritera några dagars skidledighet tillsammans med min skidkompis Anki.
Åreskutan på väg att vakna, lika ståtlig och inbjudande som alltid i vackert vinterväder!

Det finns vissa fördelar att vara morgonpigg och skidgalen! Manchester åkning känns extra gott under skidorna.


Tiden i stolbanan brukar vi ägna åt att berätta skidhistorier, skratta och analysera livet i stort. Magmusklerna brukar få lite extra träning!



Efter en dag i skidbacken känns det lyxigt att slå sig ner på någon av Åre bys mysiga restauranger och äta en god middag och njuta av ett glas vin i gott sällskap. Lite shopping hanns också med i Åres sportbutiker. 

Denna bild får bli den sista jag bjuder på från Åres fjällvärld för den här gången. Det är med ett visst tomrum i skidhjärtat jag säger tack till Anki för dessa fina skiddagar! Men på återseende för det här kommer vi att göra om och om och om igen!!! 
Ha det gott alla skidvänner därute! Nu väntar fiskesäsongen!
//Eva 



Inga kommentarer:

SAMARBETS TEAM